Deurne sluit muziekjaar 2017 creatief af

Met een creatieve muzikale uitspatting op het station sloot Deurne Palet van de Peel gisteren een geslaagd muziekjaar af. 226 optredens en muziekevenementen werden er dit jaar georganiseerd, alle onder het motto: Klanken kleuren 2017.

Het was een opvallende gewaarwording gisteren op het station: Het begon aardig vol te raken in Daily Deurne, het populaire winkeltje/ wachtruimte op het perron. Regen en natte sneeuw zorgden dan ook voor een donkere en koude buitenlucht en steeds meer mensen verzamelden zich binnen om zich te warmen. Rond half drie begon, te midden van al het geroezemoes dat bij zo’n wachtruimte hoort, ineens een vrouw te zingen. Een man haakte snel in. Al gauw was driekwart van het druk bezette tentje gepassioneerd Viva la vida van Coldplay aan het zingen, en het klonk prachtig.  

Muziek zichtbaar
De tekst van Ik zou wel eens willen weten van Jules de Corte werd rondgedeeld en hiermee werden alle aanwezigen aangespoord om samen te zingen. Onder begeleiding van een keyboard dat uit het niets leek te zijn verschenen, zong het groepje aanwezigen met elkaar.
Zo werd de afsluiting van het muziekjaar van Deurne geopend. De groep werd daarna mee de regen in genomen om de nieuw geplaatste tekst van De trein van de tijd van dezelfde lokale artiest te bewonderen. Evenals de tekst van Het Dorp van Wim Sonneveld en het gisteren spontaan onthulde paneel met Tijd genoeg van Ernst Jansz (beide te vinden bij de bushalte). Op deze manier maakt de enthousiaste en betrokken organisatie achter Deurne Palet van de Peel de lokale muziek zichtbaar in het Stationspark.

2018 Food-jaar
Om de bijeenkomst af te sluiten, werd het gezelschap mee naar De Heerlyckheid genomen, waar het werd getrakteerd op warme chocolademelk, glühwein en een optreden van Het Dorp door Tonny Wijnands. Daar werd al druk gesproken over het volgende project van Deurne Palet van de Peel; 2018 Food-jaar. Als onderdeel van WeAreFood Brabant, dat het komende jaar voedsel centraal gaat stellen, zal ook in Deurne de focus het hele jaar liggen op (lokaal) voedsel. Hoe dat precies vormgegeven gaat worden, blijft nog even een verrassing. 

Website door Buro TARGET